روانشناسی کودک و نوجوان

رشد کودک دوازده ساله

1398/12/4 11:01
نویسنده : دینا
91 بازدید
اشتراک گذاری

در مقالات قبلی این سایت در مورد نقاط عطف رشدی کودک دوازده ساله صحبت کردیم. در این مقاله در مورد ویژگی های ویزیکی این کودکان بحث خواهیم کرد.

کودک در اینجا تصویری از ویژگی های فیزیکی کودک دوازده ساله نشان داده می شود:

سرعت رشد هم اکنون در سیستم استخوان بندی در حال ادامه ی فعالیت می باشد. ماهیچه ها، که قبلا جزء جدایی ناپذیرسیستم ریتمیک رشد بدن شده بودند، بخشی از عملکرد مکانیکی اسکلت بدن را تشکیل می دهند….

فعالیت های اعضای بدن به صورت ابتدایی شروع به کار کرده اند، و با بیشتر شدت گرفتن رشد فیزیکی پیچیده تر می شود. دختران قبلا نشانه های رشدشان را در قد و وزنشان نمایان کرده اند، ولی اکنون زمان ان است که پسران نیز تغییراتشان را بروز دهند. اگر شما از نزدیک این تغییرات را مشاهده کنید، شما متوجه می شوید که باسن دختران رشد کرده و کمر باریکتری دارند، همچنین سینه ها در حال شکل گیری است. تغییرات دیگری که به راحتی قابل تشخیص نمی باشد ضخیم تر شدن لب ها و گونه ها می باشد، که تغییراتی است که در ناحیه ی سر صورت می گیرند.رشد کودک

رادولف استاینر در مورد اینکه چطور در این زمان، در کلاس ششم، رشد استخوان ها محسوس است. و کودک سنگین تر می شود، عضلانی تر می شود، و رشدش را ادامه می دهد صحبت کرده است. در طول این فرایند، کارهایی مانند تمرینات سیم کش که در مدارس والدورف انجام می شود نشان می دهد که این تمرینات باعث گسترش محسوس استخوان ها و باعث به چالش کشیدن رشد بدن کودک دوازده ساله می شود. در این سن و زمانی که کودک کلاس ششم می باشد زمانی برای چالش، دقت، و هر حرکت رو به جلوی کودک در فرایند رشد می باشد.

 

منبع : رشد کودک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)